© X. Larretxea. Con la tecnología de Blogger.

2013/09/09

Atxarteko klasiko handia. Autobabesak ipintzen ikasteko balio dezakeen bide semiekipatua. Orokorrean bidea plaka etzanetatik doa. Arroka kalitatezko kareharria da, itsasgarritasun handikoa eta pitzadura eta euste-leku piloekin eta, nola ez, arroka-zubi askorekin. Azpimarratzeko zailtasun bakarra dorrea da. Aukeratzen dugun bidearen arabera gehiago edo gutxiago estutu beharko dugu.
Luzeen luzerak orientatzaileak dira. Gehiago luza edo moztu daitezke bakoitzak erabakitzen duen bidearen eta materialaren arabera, arroka-zubi sendoetan bilguneak antolatzeko aukerak ugariak baitira. Bigarren eta hirugarren luzeek leku desberdinetatik igotzeko aukera eskaintzen dute. Beraz hemen adierazten den zailtasuna orientatzailea da soilik. Aukeratutako bidearen arabera zailagoak edo errazagoak egin ditzakegu luze horiek. Urkiolako santutegi eta Anboto aldera paisaia ikusgarria.

Iristeko: Durangotik edo Elorriotik (beste aldetik bagatoz) Abadiño herrira hurbildu. Durangotik bagatoz herria zeharkatu eta ezkerrera, Mendiola auzora, hartu. Elorriotik etorrita herrian sartu baino lehenago dago bidegurutzea Mendiola auzora joateko. Errepidea harrobiraino jarraitu. Bertan kotxea uzteko hainbat leku daude.

Hurbiltzeko: Erreka gurutzatu eta pistatik igotzen hasi. 50 metro aurrerago gure eskuinean geratzen den arroka handi baten azpitik pasatuko gara. Arroka pasa eta berehala, gure eskuinean, bidezidor bat jaiotzen dela konturatuko gara. Hori hartu eta igoera gogor batean hormaren oinean utziko gaitu (kotxetik 20 min inguru).


L1 (45 m, 1 aseguru, 4a). Hasieran pitzadura bat. Arroka-zubi txiki batek lehenengo metroak babestea ahalbidetzen du. Hiru metro gorago (apur bat ezkutatuta) luzean aurkituko dugun parabolt bakarra dago. Txapatu eta ezkerrera pasa. Espoloitxoaren ertzetik edo bere ezkerrean geratzen diren plakatxoetatik igo. Bere adar lodian zinta bat jartzen uzten duen zuhaitz batera iritsiko gara. Zuhaitza eta euste-leku onak dituen pasagunetxo bat gainditu ondoren kresta etzan egiten da eta zailtasuna asko jaisten da. Bilgunea arroka-zubiekin erlaitz handi batean egiten da.
L1bis (35 m). Plaka handi etzan baten oinarriraino oinez igotzen den zatia.
L2 (50 m, 0 aseguru, 3c). Pitzadura eta euste-leku ugari dituen plaka etzan handia. Autobabesa ahalbidetzen duten arroka-zubi ugari dago. Itsasgarritasun handiko arroka ona. Bilgunea bloke baten alboan aurkituko dugun egurrezko tako (antzinako igoeren aztarna) eta pitzadura batean egiten da edo metro batzuk gorago aurkituko ditugun arroka-zubietan.
L3 (35 m, 0 aseguru, 3c). Aurreko luzearen antzekoa. Bilgunea bi paraboltez osatua (hego aldeko hormaren bide baten batenak).
L4 (50 m, 1 aseguru, 3c). Diedro-kanal etzana luzearen lehenengo zatian eta euste-leku onak dituen kresta etzana bigarrenean. Aseguru bakarra luze osoan. Iltze bat diedro-kanalaren hasieran. Bilgunea arroka-zubietan edo krestatik eskuinera geratzen den arte handi batean (10 metro ingurura, krestatik kanpo).
L5 (25 m, 0 aseguru, 3a). Euste-leku pilo dituen kresta etzana. Bilgunea, dorrearen ezkerreko erpinean, herdoildutako bi iltze zaharretan egiten da. Bilgunea pitzadura batean oso ongi koka daitekeen fisurero txiki batekin sendotu daiteke. Beste aukera bat  bilgunea dorrera iritsi baino metro batzuk lehenago aurki dezakegun arroka-zubi batean egitea da.
L6 (25 m, 1-3 aseguru, 4c/5b bariantearen arabera). Dorreak bi horma ditu. Gainditzeko aukera desberdinak daude:
a) Lehena ezkerrean dagoen pitzadura-tximiniatik igotzea da (guk ez genuen egin). Bilgunetik irten eta berehala iltze herdoildu bat aurkituko dugu. Tximiniak kanpora botatzen du eta naiz eta bere kanpo aldeko arroka ona izan, barrukoa ustelduta dago (ez sartu barrura). Eskuinean pasagunea babesteko friends edo fisurero bat ipintzeko pitzadura bat dago. Gero ematen du zailtasuna gutxitu egiten dela eta tximini batetik bilguneraino erraz igotzen dela.
b) Bigarren aukera pitzadura bertikal baten laguntzaz zuzen igotzea da. Pitzadurak kanpo aldera botatzen du. Pasagunea gaizki babestuta dago iltzea pitzaduraren oinarrian dagoelako (beste bat bada apur bat gorago, baina oso eskuinean geratzen da) eta dorrearen oinarrian erlaitz lau handi bat dagoelako (txarra erortzen bazara). Guk ez genuen friends edo fisurero handi batekin pasagunea babestu daiteke. Lehenengo horma gainditu ondoren grada txiki batek bigarren hormaren oinarrian uzten gaitu. Horma bertikalak 4-5 metro ditu eta apur bat altu geratzen den parabolt batez babestua dago. Apur bat estutu behar da txapatzeko. Gero euste-leku onak daude eta ongi iristen da erlaitz txiki batera. Bertan bilgunea egiteko arroka-zubi sendo bat aurkituko dugu.
c) Hirugarren aukera ezkerreko tximini aldera igotzen hasi eta berehala eskuinera zeharkaldi txiki bat egitea da. Pitzadura bertikala duen lehenengo hormaren gainera irtengo gara. Aukera honetan gutxiago estutu behar da, baina esposizioa apurtxo bat handiagoa da. Pitzadura bertikalaren parean jartzen garenean zinta bat edo friends bat ongi onartzen duen pitzaduratxo bat dago.
L7 (45 m, 2 aseguru, II-III). Kresta horizontala, baina nahiko aereoa. Bere zailtasun bakarrak bi destrepe txiki dira. Lehena lepotxo batera jaisteko eta bigarrena bilgunera iristeko.

Jaitsiera: 30 metroko bi rapeletan. Lehenengo rapelak (30 m) lepotxoa baino metro batzuk gorago uzten gaitu. Ondoren, belarra duen kanal baten hasieraraino, oinez jaisten den 20 metro inguruko zati bat. Rapelaren bigarren bilgunea apur bat eskuinean dago (behe aldera begira gaudela).
Bigarren rapela (30 m) ez da derrigorrezkoa, baina egitea aholkatzen da. Kanala kontu apur batekin destrepa daiteke, baina lurra hezea badago delikatua izan daiteke. Rapelatu ondoren bidezidorra jarraitu eta, aldapa gogor batetik jaitsiz, 20 minututan kotxean gara.


Materiala: 6-10 zinta + bilgunerako materiala. Zinta luzeak eta friends joko bat eta fisureroak.
Arroka: Kareharria
Orientazioa: Hego-eki aldea.
Garaia: Urte osoa (arrokari lehortzeko denbora emanez).
Iraupena: 3h30min
Lehenengo igoera: A Sopena eta J Apraiz, 1936.


Categories: , , ,


Komentariorik egin nahi baduzu,hau da lekua.

0 comentarios:

Publicar un comentario